donderdag 7 mei 2020

Een lastige vraag: wat wil je?

Mij voorbereidend op een spannende dag van vandaag bedenk ik boven een van de vele bakken koffie die er vandaag vast nog zullen volgen dat ik, juist nu, aan jullie die lastige vraag wil stellen, die ik eerder ook heel direct aan Lies en aan Star stelde. En natuurlijk vooral aan mijzelf: wat wil je?

Na de eerste tv documentaire waarin Roos duidelijk maakte wat zij wilde
heeft inmiddels recent Lies hierop al een beetje geantwoord.
Heeft Star, alweer, op een andere manier weer een deel van haar antwoord gegeven
Gaf een anoniem iemand die de afgelopen dagen
Zoaks ook Narda de afgelopen jaren haar stukjes antwoord liet weten
En anderen dat op hun manieren en via andere contacten dat ook deden.

De Congregatie heeft in feite, zonder iets te zeggen, een stukje antwoord gegeven.
De RKK heeft recent een (nieuw) antwoord gegeven.
Het ministerie is de afgelopen maanden bezig geweest met een antwoord
En vanmiddag om 2 uur gaat Deetman ook weer een antwoord geven.

En met en door al die stukjes heb ik, denk ik, de afgelopen weken weer verder mijn eigen vorm gevonden voor dat wat ik nu nodig heb en wil.
Ik wist al jaren dat een juridische klacht indienen door verjaring onmogelijk was.
En andere vormen voor dat wat ik wilde en wil heb ik uitgeprobeerd.

Allemaal stapjes door Terra Incognito, voor onbekend land.
Allemaal stapjes en stappen waarmee dat wat ik wilde en wil steeds duidelijker konden en zijn geworden. Steeds concreter. Zeker de afgelopen weken.

Ik heb gister een melding gemaakt bij de commissie Deetman, ik ben bezig met en rond een dossier dat ik 2 jaar geleden eindelijk vond en in mocht zien waardoor herinneringen die ik had bevestigd werden, ik heb vanmiddag een afspraak met de zedenpolitie.

Ik ben eindelijk een burger in mijn samenleving. Een land wat geen idee heeft wat ze met de Rechten moet die ik wel had maar niet kreeg. Een land waarin ik niet mocht bestaan.
Ik heb eindelijk een rechtspositie.
Zelfs al zal ik daar praktisch weinig mee opschieten:

ik weet nu dat ik een Rechtspositie heb, in een democratie.

Geen opmerkingen: