24 april geboren, 3 mei heilig verklaard
Wat is er mooier dan, in bescheiden triomf, op koninginnedag haar nieuwe huis te openen?
En voor "onze meisjes" om verheugd dansend Euphriaastje te spelen
En daarmee werd ook het raadsel tussen Mieke en Narda, "zat jij wel in de Goede Herder"? definitief opgelost, met dank aan de Stichting Oud-Zoetermeer, een goede herder en een rooms katholiek propandist.
Iemand die er een fles wijn onder wil verwedden dat die foto nauwkeuriger gedateerd kan worden doordat er uit katholieke (kinderbeschermings)bronnen over dat feestje nog wel meer informatie opduikt?
Iemand die er een fles wijn onder wil verwedden dat die foto nauwkeuriger gedateerd kan worden doordat er uit katholieke (kinderbeschermings)bronnen over dat feestje nog wel meer informatie opduikt?
Van katholieke geestelijken en andere hotemetoten die werden vergast op een theater opvoering door "onze" meisjes.
Wat duidelijk zou kunnen maken waarom op deze feestelijke dans wél de meisjes en véle Magdalena's zichtbaar zijn, maar géén van de zusters.
Zo heel erg contemplatief lijkt het leven van die Magdalena's, ondanks de verschillende voorstellingen in beschrijvingen, in die tijd in ieder geval dus nog niet te zijn.
Zo heel erg contemplatief lijkt het leven van die Magdalena's, ondanks de verschillende voorstellingen in beschrijvingen, in die tijd in ieder geval dus nog niet te zijn.
En die informatie is belangrijk.
Want daarmee zou die foto de realiteit van de angst van heel velen, waaronder ik zelf, wel eens aan kunnen tonen!
Najaar 2006 woonden er bij de Congregatie van de zusters van De Goede Herder, op het terrein, maar buiten het huis van de zusters in hun eigen huis, nog steeds vroegere Magdalena's.
Vrouwen, die nergens heen konden.
Handelingsonbekwame, afhankelijke vrouwen.
Niemand die ze kwam afhalen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten