maandag 25 juni 2007

Feestweek Velp:verbeterd isolement












....Verder is aan alle zijden gestreefd

naar isolatie der pupillen onderling

ten opzichte vooral

van elkaars verleden.....





En daar zijn ze dan ook

geweldig in geslaagd ook!

Tot aan 2006 aan toe.


Uit de rubriek

wist u dat

van de woningbouwvereniging die zich o.a. bezig houdt met sloop en herbouw

Velp 2007:


En ook de Velpenaar, John Janssen van Galen schrijft voor een VPRO -radio uitzending. (klik)

Maar, en da's heel wat ernstiger, te lezen valt in oproepen op het internet van (adoptie)kinderen.

Kinderen op zoek naar hun moeder, die niets meer blijken te weten dan dat zij in een van die tehuizen voor gevallen meisjes zat.

Of te lezen valt op een monumentenbord in Leiderdorp,

(of mij vanmiddag, toen ik een aantal dingen dacht "even" te verifieren, nog naar verwezen werd).

Ook dit klooster wordt binnenkort gesloopt.

Maar dat isolement nog steeds in stand gehouden, de leugen doorgegeven.



En dit weekend kreeg ik een bericht van mijn internet-provider.

de abuse-desk. Een waarschuwing. De een of ander die bezwaar heeft tegen mijn gebruik van het vrije woord.

Dat ik gebruik over misbruik binnen die Rooms Katholieke Kerk.

Een of andere goochemerd die denkt mij van het internet te kunnen laten afsluiten.


Zoals dat al is geprobeerd eerder bij Blogger, waaronder t.a.v. de foto-site van Mosquita Zwart.

Knap waanzinnig om van Blogger een "nihil obstat" verklaring te hebben.


Of geprobeerd en gelukt is ook op Punt.nl over De Voorzienigheid, de Goede Herder en denken over kerkelijk (seksueel) misbruik


Zoals dat gelukt is in een ontmoetingsgroep van oudkinderhuisbewoners.


De isolatie der pupillen onderling ten opzichte van elkaars verleden..........


Of dat gaat lukken mij nu via mijn internetprovider van het internet te krijgen?

Geen idee. Ik ben, gelukkig, Don Quichotte niet! En ben het dus af en toe spuugzat en bedenk dan: bekijk het maar, 'k heb wel wat interessanters aan mijn hoofd.

Mijn isolement heb ik in alle openbaarheid doorbroken.

Mijn verleden en alles wat erbij hoort is van mij.

Mijn antwoorden over dat Geloof van mijn ouders wat mij werd afgenomen, vond ik.

Mijn antwoorden van een zorg-ontvanger zijn er.

Over mijzelf.


De vragen aan die geschiedenis die ik nodig had om mijn eigen persoonlijke geschiedenis te

kennen, maar vooral te begrijpen binnen een gedeelde Nederlandse RKK geschiedenis, heb ik

En nog heel veel meer ook.


Zoals er een monument voor een klein zwart Zuid Afrikaans urm, Mosquita Zwart, is.

Dat gedumpt werd in de Voorzienigheid, mijn Voorzienigheid, overgeplaatst naar de Goede Herder, Velp.


Omdat zij leugenachtig en diefachtig zou zijn.

En dat is inmiddels met historische feiten aantoonbaar een leugen!


Haar en mijn geschiedenis ken ik.

En daarmee het verleden.

Veel erger nog: vind ik dat verleden zelfs regelmatig heel erg leuk!

En met de dag interessanter worden, zoals zoveel dingen interessant zijn.

Want met Mosquita Zwart en de Congregatie van de Goede Herder werden de Nederlandse grenzen overschreden.

Angst, isolement en niet begrijpen hoort bij onmacht en de afhankelijkheid.
Levenslange destructie en verdriet kan daarvan het gevolg zijn.

In grenzenloze overschrijding ten opzichte van jezelf.

Niet je jezelf mogen en kunnen zijn. Het niet mogen weten wie je zelf -echt - bent.


Kennis, en bij volwassen leven in zelf-beschikking. In werkelijk vrij zijn.

En het nog leuk vinden ook!


Net als het hebben van een oordeel daarvan onderdeel is.

En ook dat heb ik inmiddels.


Ik ben van mening dat die Congregatie van die Goede Herder op heel veel plekken van de wereld weleens erg zinvol werk zou kunnen doen. Met meiden en vrouwen.

Op basis van hun Geloof en zoekend naar verwezelijking van Vrouwen en Kinderrechten, Mensenrechten.

Die zij niet meer, geisoleerd, slechts zelf, kunnen dicteren.


Ik vind het fantastisch dat meiden die computer en dat internet leren gebruiken

Al zullen er altijd zijn en blijven die dat onmogelijk zullen maken.

Grenzen aan vrijheid overschrijdende bange angstige machts- en controle freaks.

Mensen wiens destructie maar beter begrensd kan worden.

Maar dat isolement is niet meer mogelijk.

En dat is een heel goed zeker weten in een NU over een gezamelijke toekomst.

In een UN-wereld met iedere dag een verminderd isolement en het benul van het belang van het kennis hebben van dat verleden.....

Wat zonde dat ik vast geen 100 word.

Geen opmerkingen: