vrijdag 20 oktober 2006

Velp, Cadeautje van Narda 04














Velp, mogmaals een vierdaagse


nu ik de foto nog eens goed bekijk zijn er toch wat dingen die ik kanvertellen.

op de 2 de rij re.staat een buiten juf,dfe naam ben ik vergeten zij gaf les in bijna alles,wat met de huishouding te maken had.naderhand is zij weggaan toen ze linderen kreeg.

wat ik me van haar kan herinneren was zij toch wel aardig,maar ook een echte juf,met haar gepraat heb ik volgens mij nooit met haar,achter of liever naasthaar staat klazien dat was nou een oudkind(stom woord,maar helaas)zo werden ze genoemd.
zij was soms aardig maar je wist dat je voor haar uit moest ijken,ze was toch ook een product van de MOEDERS niet waar.maaar ze was niet altijd onaardig hoor.maar ze was wel jaloers op mij,en dat lliet ze ook wel merken soms.zij deed veel boodschappen voor de moeders.en ze vond ook dat zij ALLES WIST. zij ging ook altijd met een groep mee.

groetjes van narda
door: narda 2006-10-22 14:25:18

4 opmerkingen:

Anoniem zei

starlady 2006-10-22 22:52:05

Ja ik herken nu de naam Klazien,ja zij ging altijd met een groep
mee. Ik herinner mij dat ik al geen zin meer had om mee te gaan als klazien met de groep het dorp in ging.
Vreemd dat ik alleen nog maar flarden aan herinnering in Velp heb...moet soms moeite doen om ze niet met Almelo te verwarren.
Almelo was in ieder geval beter,dan Velp.
En ja Inez
ik heb slecht geslapen en was inderdaad nog heel laat/vroeg op de
site....Weet niet wat er met me gebeurd als het dak er echt af gaat.

Wil ook nog even reageren over de meisjes met een kind.....ik trok daar juist veel mee op......kreeg dus ook heel vaak op mijn kop.Dit had te maken ermee,dat mijn inmiddels overleden zusje een kind had en niet getrouwd was en waar enorme oorlog met de kinderbescherming was....zij heeft gevochten als een leeuw,resultaat was dat ze wel haar kind mocht houden.

inez zei

inez 2006-10-22 23:23:54

Een dak kun je er, hoe dan ook, altijd weer op zetten! Zeker weten!

Maar dat moet je inderdaad willen kunnen geloven

Anoniem zei

narda 2006-10-23 10:59:44

hallo meis.
wat leuk dat je klazien herkende,ja je heb gelijk het was niet leuk als zij meeging maar soms moet je toch een stap terug doen om toch iets leuks te doen.en ik heb geleerd niet verder te denken dan dat ik het daar leuk vond of vind.ik zag haar gewoon niet of net doen of ze inderdaad de leiding had dan voelde ze zich heeeeeel wat.
dus huigelen. en ach als ik maar een leuke dag of trip had toch.pures egowisme.
groetjes
vertel gewoon verder ,je verstand laat toch niet meer door dan dat jij aan kan.zelf bescherming,dus wees niet bang voor dat dak,die blijf of gaat niet hoger dan je aan kan.

groetjes narda

Anoniem zei

narda 2006-10-25 15:51:57

ik heb deze foto nog eens goed bekeken en de 4 de rij van links boven staat
het zelfde meisje ANNIE Z...ze kwam volgens mij uit nijmegen of zo iets ,ze zat op de naai kamer bij angela.
wat nou zo erg leuk is van deze foto,dat ik ze allemaal nog van gezicht herken.en ook in welke groep ze zaten(tenminste )aan wijzen als ik in velp zou zijn,de namen van groepen zegt me niets meer, alleen alsik me voorstel dat ik in de gang loop dan weet ik o o o ja die hoord bij die.zijn er nog meer wandelaars onder ons op die foto. groetjes narda