zondag 29 oktober 2006

Een kaars, mazzel en broge | punt.nl:

Een kaars,voor de tranen en die vuisten die geen tranen kunnen worden, en voor angst of onzekerheid die het gevolg zijn van het nieuws uit Rome.

Een hele diepe buiging voor en dank aan de slachtoffers die hun moed vonden hun mond open te doen.
Een buiging voor diegene die hun moed nodig hadden, en daar vast ook soms hard naar gezocht gezocht zullen moeten hebben, om te kunnen en willen luisteren.
En te willen kiezen: het is genoeg geweest: nu openheid!
Omwille van die toekomst, waardoor na die ierse revolutie dit mogelijk werd.

mazzel en broge voor de hele mispoge!

Paus: ’Ierse Kerk moet waarheid over pedofiliegevallen aan het licht brengen’
Ook aandacht gevraagd voor slachtoffers
Geplaatst door Theo Borgermans op
za 28 okt '06

VATICAANSTAD (RKnieuws.net) - Paus Benedictus XVI heeft zaterdag de Ierse Kerk opgeroepen de waarheid aan het licht te brengen van de priesters die beschuldigd worden van pedofilie en alles te doen om pedofiliegevallen te voorkomen. De paus zei dat bij de ontvangst van de Ierse bisschoppen in het Vaticaan.
"Het is dringend het vertrouwen te herstellen waar dit werd geschaad", aldus de paus.

Benedictus XVI herinnerde de bisschoppen eraan dat zij de jongste jaren werden geconfronteerd met talrijke gevallen van misbruik van minderjarigen door priesters. Dit soort feiten zijn nog veel erger als ze begaan worden door religieuzen, zo zei de paus.

"Er moet dringend klaarheid komen over het verleden en er dienen afdoende maatregelen te worden genomen om pedofilie-gevallen te voorkomen", aldus de rooms-katholieke kerkleider.
Hij zei ook dat de nodige aandacht naar de slachtoffers moet uitgaan.

In het aartsbisdom Dublin zijn sinds 1940 meer dan 100 gevallen van seksueel misbruik van kinderen door geestelijken aan het licht gekomen.

In 2000 werd een regeringscommissie opgericht die misbruiken onderzocht in weeshuizen en andere instellingen die meestal geleid werden door congregaties.

In maart 2005 waren er al 5.300 klachten ingediend en 2.555 schadevergoedingen toegekend voor een totaal bedrag van 199,9 miljoen euro. (tb)




bron: devoorzienigheid.punt.nl

7 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo Inez
mag ik jou een vraagje stellen?
vat a.u.b.niet verkeerd op,(want soms kan ik het
verkeerd schrijven o zeggen maar ik bedoel het
gewoon goed,zon der je te willen kwetsen.
hier dus mijn VRAAG
je hebzo`n mooie comp.site,echt harstike
mooi,maar toch proef ik een verdriet dat jij met
deze site weg probeerd te werpen,je bent zo
negatief zo donker op jou EIGEN SITE,
en als je met ons praat op de goede herdersite
ben je HEEL anders,mijn voelhorens zeggen dat.
ik dacht er vannacht aan ,het lijken wel TWEE
INEZ.
2 gezichten,en vrolijke en een HELE boze die
haar woede niet kwijt kan,en het zo probeerd te
doen.


geef me maar een opdonder,als ik je kwets,
mijn voelhorens prikkelen


groetjes narda

ik schijf dit zonder te denken maar alleen met
mijn gevoel die ik vanacht had.

groetjes narda

Ben je nu toch niet boos he,maar ik voel dat zo.

door: narda 2006-10-31 15:30:32

inez zei

Voorstel Narda: vraag aub niet meer of ik niet
boos wil worden wanneer je iets vraagt.Je hebt
niet alleen het recht op vragen stellen, het is
volgens mij zelfs het meest fatsoenlijke wat je
kunt doen naar een ander.En als ik geen antwoord
wil geven, laat ik dat wel merken ok? Bedankt
voor je vraag dus!! Dank dat ook ik van jou de
moeite waard mag zijn om over na te denken. Da's
lekker voor mij en het tekent jou en je eigen
gezondheid

En verder heb je groot gelijk in dat je
verschillende kanten van mij ziet. Het
Voorzienigheid verhaal is mijn persoonlijke
leven (en dat van mijn gezinsleden) met,in,door
de Voorzienigheid en wat daar bij hoort. En dat
zit tot in mijn hart, zelfs diep in mijn
ziel.Het Goede Herder verhaal is een heel ander
verhaal. Niet alleen omdat het natuurlijk verder
van mij af staat. Ik zat er inderdaad niet, hoe
belangrijk Velp en Almelo ook voor mij zijn
geweest.
Maar een groot deel van de diepe shit, qua mijn
gevoel, mijn hart, mijn ziel mijn tenen heb ik
via dat Voorzienigheidlog kunnen ontdekken. Uit
mijn lijf, mijn ziel kunnen scheuren. Dat was
een heel geweldadig proces, geweld op mijzelf
toepassend. Omdat elk woord dat daar staat weer
een stukje opruiming van binnen betekende. Ook
al duurde sommigen een paar maanden.
Waarschijnlijk wat jij met je touwladder en je
hypnose hebt moeten doen, daar heb ik dat weblog
voor gebruikt, denk ik. Over mijzelf (en mijn
gezinsleden) en wat dat heeft betekend, maar ook
naar de zusters toe. (Zoals ik dat ergens anders
heb moeten doen over die kerk en mijn ziel. Ik
ben misbruikt door allerlei mensen, (maar ook
religieus/godsdienstig) Op elk mogelijk terrein
wat ik ken van misbruik en mishandeling. Van
verwaarlozing tot aan seksueel misbruik aan toe
en alles wat daar tussen ligt. En niet een klein
beetje maar binnen elke norm die ik -en velen
met mij - erop na houdt zeer ernstig ook. Met
alle gevolgen vandien voor de rest van mijn
leven. Mijn gezinsleden. Ook voor mijn kinderen.


En dat zijn echt niet alleen negatieve
gevolgen!!

Ik ben blij met degene die ik ben.
Maar ben ook niet op mijn achterhoofd gevallen.
En wat ik dus vooral ben is eindelijk vrij om
inderdaad gewoon degene te zijn die ik wil zijn.

Te willen moeten in plaats van te moeten willen.

Hoe dat in vredesnaam dan moet ontdek ik per dag
meer, en jazeker daar wordt ik ook per dag
vrolijker van.
Maar ook per dag duidelijker in.
En ook verdrietiger. Ook woedender hoewel ik dat
een verkeerde term vindt. Vastberadener denk ik.
Of geloviger!
En dat wordt ik dus vooral ook van dit
GoedeHerder gebeuren. Omdat het helemaal niet zo
bedoeld was, ik begon er mee inderdaad door Star
en Linda heel concreet zoals je kunt lezen. En
het loopt dus gierend uit de hand. Maar wat het
vooral bewijst is dat het kan! Dat stinkend
smerige en heel erg complexe geheim (wat ik het
dus vind) waarvan we allemaal op een of andere
manier deel van uit maken en dat zoveel heeft
beschadigd in individuele mensenlevens stapje
voor stapje te doorbreken.
En jazeker daar wordt ik heel erg blij, steeds
meer, gelukkig en vrolijk van. Het is kracht
tegenover macht zetten. En da's waar ik
inderdaad tot in mijn tenen in geloof! En dus
ook zoals jij dat noemt woedend wordt.

Ja zeker ik gebruik je dus. En wie dan ook.
Samen-leven kun je alleen maar samen.
En betekent altijd ruil-handel, bedacht ik
vannacht.
De vraag is alleen hoe je wat ruilt.
Dus wat je normen, waarden, moraal etc. is.
En ik moet je eerlijk zeggen (net als jij dat
regelmatig roept volgens mij) ik val mijzelf
niet tegen zelfs niet met die hele hoge eisen
die ook nu eenmaal bij mij horen. Als je dat van
je zelf kunt ontdekken ben je stinkend rijk! En
daar wordt ik heel vrolijk van

Van de vraag of ik dit hele verhaal nu zo
opstuur overigens niet. Hallelujah sister. Hoe
open durft een mens te zijn op zo'n waanzinnig
weblog??
Van jou vraag dus wel. Daarom bedankt

En jij?



door: inez 2006-10-31 18:08:07

Anoniem zei

er valt mij nu iets te binnen,wat zr.angela en
ik hebben meegemaakt
zoal jullie weten of dat denk ik dat jullie dit
weten,dat zr.angela ballet les gaf,dat gaf ze
mij dus ook.
en wat doe je als je iets heel leuk vind,dan wil
je toch alles hebben wat je kan vinden,over
die hobby
dus ook angela,
ik zat dues op de buiten school en kon overal
aankomen,wij hadden een meisje in de klas die
van oude dorps foto`s hield,en die had je raad
het al angela.en zo doende heb ik als postbode
gefunksoneerd,wel een paar maanden.
ik dacht ik kan nu 2 personen helpen met hun
hobby,
maar goed het ging TE GOED,angela was te blij of
weet ik veel.
op een dag (je raad het wel verraden,door wie
???????
mens e kinders wat hebben wij op onze kop
gekregen,ik mog een maand niet dansen,en angela
werd nog erger gestraft door in het open baar
een donderbui te krijgen ,met naam en toe naam.

we zijn er gelijk mee gestop,
naderhand HARD om gelachen toen NIET hoor.

dus zusters zijn ook menssen wij kregen van
moedeer fons op onze kop

groetjes narda



door: narda 2006-10-31 18:09:24

inez zei

hoe kom ik nu toch aan dat idee dat je nu nog
niet 1/3 van je verhaal verteld ?

een hele blije maar vooral erg vrolijke inez
dus.
Precies daarom.
Maar moet rennen nu, wantbij al mijn vrolijkheid
heb ik die rot sigaretten nog steeds nodig en
die zijn dus op

door: inez 2006-10-31 18:19:59

Anoniem zei

voor INEZ

inez als je zo oud ben en zo vlug,zoals boven
als ik nu ben ,dan ben je al een stuk
verder,met het verwerken en dan zie je ook niet
alles meer zo zwart of wit,dan is er een mooie
grijze kleur.


hoe vind je me trouwens ???????/

trouwens toen ik zo oud was als nu jij bent ,was
ik nog lang niet zove als JULLIE nu zijn


door: narda 2006-10-31 18:24:27

inez zei

Lieve Narda, de 99 kleuren grijs tussen zwart en
wit die ik nu ken vind ik meer dan genoeg. Als
er nu toch 1 ding is wat bij mijn zeer
persoonlijke erfenis hoort is het wel dat ik zo
walgelijk!!! genuanceerd was. En da's heel wat
anders dan gewoon een keuze durven en kunnen
maken.
Stink er niet in

Ik vind je heel heel bijzonder en prachtig.
Er zijn maar erg weinig vrouwen van jouw
leeftijdsgroep (nog) die hun mond open willen en
kunnen/zullen doen.

Dat mijn leeftijdsgroep dat beginnend nu
eindelijk kan of leert is duidelijk het gevolg
van heel veel dankzij de vrouwenbeweging (hoe
hard die zich ook hoort te schamen hierover!!).
Dat jij het kan....het resultaat van wie jij
bent , jouw prestatie!! En dat dwingt heel veel
meer dan een diepe buigng af. En respect bij het
me realiseren wat je dat zal hebben gekost.

Het was een goede trouwdag dus, die geboortedag
van jou.
En ga nu maar gauw Flips gehaktballen laten
verbranden en verliefd naar hem zitten kijken

door: inez 2006-10-31 18:50:10

inez zei

Inez wat denk je
........................................daar
krijg je alleen maar (KIJK NAAR BOVEN VAN)
als dat nu zou kunnen \\\\\\\\\\\\\\\\\\\we
proberen het wel)
wij gaan nu wel koffie drinken ,
kan GEEN kwaat

groetjes narda

door: narda 2006-10-31 19:37:37